stage bezocht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu stage bezocht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu

stage bezocht

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo en Tim

25 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Gisteren zijn we langs onze stages gegaan. Wat best wel spannend was.
Als eerst zijn we langs mijn stage geweest. Stichting Double Positive. We waren al een keer eerder door die straat gelopen maar konden het toen niet vinden. Dit keer gelukkig wel. Het is in een geweldig groot gebouw waar heel groot op staat Mariaschool. Er zitten verschillende stichtingen in. Toen we binnenkwamen werden we met open armen ontvangen. ze hebben 3 kantoren en een gezamelijke ruimte. al is het allemaal niet erg groot. Er is geen airco aanwezig dus dat zal flink wennen worden, vooral omdat oktober de warmste maand is...
Deze week heeft stichting Double Positive het laatste deel van een project waar ze nu mee bezig zijn. Het volgende project word voorlichtingen geven in de gevangenis van Paramaribo, ik mag tegen die tijd waarschijnlijk mee, wat ik heel erg gaaf vind.
Maandag begin ik en moet ik bij het ziekenhuis zijn, ze gaan daar voorlichtingen geven aan net bevallen moeders. ik ben heel erg benieuwd. het zal een redelijk heftige stage worden maar kijk er naar uit om te beginnen.

vervolgens gingen we naar Tim zijn stage, the back lot. Dit was een heel verschil. we kwamen binnen in een gelikt kantoor, mooi bureau, mooie computers. Het verschil is duidelijk te zien. We hebben kennis gemaakt met alle mensen. Wat toevallig is, de jongen die hier ook in het guesthouse zit, is de collega van Tim. Wat wij begrepen hebben is dat de organisatie een boel projecten heeft lopen nu en dat Tim straks hard aan het werk moet. Een van de grootste projecten is een campagne voor Durex.

Het was leuk om kennis te maken met beide stages. Het verschil te zien en de sfeer te proeven. we hebben het beide getroffen en kunnen niet wachten. de tijden van onze stages zijn van 8u 's ochtends tot 3u, daarna is het te warm.

Maar het allerleukste van de hele dag was toch stiekem de terugreis met de bus. Als student of toerist neem je al snel een taxi, maar dit kost je zo 10 SRD meer dan de bus (is helemaal niets in Euro's, maar toch). De bus komt wanneer die komt en word helemaal vol gepropt. We hebben ons heel erg vermaakt tussen al de surinamers in de bus.

Nu gaan we onze visa verder regelen want daar moet nog een hoop voor gebeuren...

  • 27 September 2013 - 16:05

    Lonneke:

    Hi lieve Bo en Tim,

    Leuk om dit van jullie te lezen,en ik ben blij dat jullie een goed plekje hebben gevonden!
    Ik moest even aan jullie denken,ik kwam vandaag Janine tegen en gister stond ik nog even met Wim te kletsen over jullie!! Succes maandag met het beginnen aan je stage!!!! Het zal wel even pittig worden... ik lees er vast snel over. Kus uit het (vandaag) zonnige Haarlem....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo en Tim

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 16752

Voorgaande reizen:

08 Juni 2016 - 02 December 2016

Roadtrip states and canada

21 September 2013 - 12 April 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: