Gestopt met stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu Gestopt met stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu

Gestopt met stage

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo en Tim

30 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Naast alle leuke dingen waar ik over schrijf moeten wij natuurlijk ook keihard werken!
Tim heeft echt een super stage, en ik zal even kijken of hij binnenkort zin heeft om daar iets over te schrijven!

Voor mijn stage was ik bezig met het organiseren van Wereld AIDS Dag. dit zou ik samenwerking gaan doen met de andere stichtingen die zich inzetten tegen HIV/Aids.
Ik had sponsorbrieven geschreven, artiesten benaderd, locatie aangevraagd enz. Ik was er heel druk me en de andere stichtingen lieten mij redelijk los. Ze zijn allemaal druk met hun eigen stichting en ik heb begrepen dat ze helemaal niet samen willen werken. daar stond ik dan met het idee om een kleinschalig festival te organiseren. een kleinschalig festival organiseren binnen ander halve maand met een team is al moeilijk maar in mijn eentje is het al helemaal niet te doen.
ik had het zelf niet zo door maar ging er echt aan ten onder.
Tot iemand tegen mij een spiegel voor hield en zei: Bo je kunt ook gewoon stoppen. (nog 1000x dank daarvoor) ik ben er over gaan nadenken en ik merkte dat het juist verantwoordelijk en professioneel was om op tijd te zeggen dat het niet gaat lukken, ipv een mislukt evenement neer te zetten.

Daarnaast gaat mijn stagebegeleider voor twee maanden naar Nederland. Dit vond mijn supervisor heel erg. ze vond dat ik begeleid moest worden. ook daar dacht ik overna en kwam tot de conclusie dat ik me een ZZP'er voelde in de organisatie waar ik stage liep. Wat dus absoluut niet de bedoeling is, ik ben een student en loop mee in een organisatie.
Ook merkte ik dat ik na Wereld Aids Dag eigenlijk niet echt wat kon doen bij deze stage, in ieder geval niet wat ik moet doen.. kijken hoe een organisatie in elkaar zit.

Alles bijelkaar opgeteld merkte ik dat dit, helaas, niet de goede stage voor mij is. Met school achter mij ben ik een gesprek aangegaan met mijn stage. het was best moeilijk maar ze snapte me.
Vandaag is dus mijn laatste dag hier. ik heb hier precies een maand stage gelopen. ik ga eerst even twee dagen chille en tot mijzelf komen en bedenken wat ik wil. daarna ga ik zo snel mogelijk een nieuwe stage zoeken. kijken wat Suriname me nog meer te bieden heeft.

Het is een enorme opluchting voor mij en ik kan nu verder. Merk dat ik goede beslissingen heb genomen en dat doet mij goed. ik ga mijn volgende stage hierdoor ook een stuk relaxter in.

  • 30 Oktober 2013 - 16:51

    Rosa Smits:

    Respect live Bo <3

  • 30 Oktober 2013 - 16:51

    Lotte:

    Dappere en professionele beslissing Bo :-) Je gaat zeker iets moois nieuws vinden!

  • 30 Oktober 2013 - 17:13

    Denna Van Ladesteijn:

    Doe je goed meid! En heel veel succes met zoeken naar iets anders. Maak gebruik van je contacten daar! Het gaat je vast lukken. Groetjes en liefs uit Nederland. En van Bas een knuffel, ha, ha! Denna.

  • 30 Oktober 2013 - 20:40

    Denise:

    Super goed gedaan Bo!! Komt vast wel weer een andere leuke stage op je pad, die beter bij je past, en waar je veel gelukkiger van gaat worden! You go girl! X

  • 30 Oktober 2013 - 22:46

    Manouk:

    Hee Bo,

    Wat moet dat moeilijk geweest zijn, maar wat is een stoere beslissing. Stappen durven zetten hoort er ook bij, fijn dat het allemaal zo goed opgevangen wordt ;) Hopelijk heb je wat gehad aan deze korte stage, de nieuwe stage wordt met je nieuwe kennis ongetwijfeld een feestje!

  • 03 November 2013 - 12:09

    Lonneke Ran:

    Hi Bo,

    Heftig verhaal dit.Maar wel heel fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen.
    Je bent gewoon een bikkel jij!!Dit maakt het voor straks alleen maar makkelijker omdat je nu heel goed weet hoe het NIET moet...
    Lief ik hoop dat je een leuke nieuwe plek gaat vinden en dat het verder allemaal goed met jullie gaat.

    Kus uit Haarlem
    Lon

  • 03 November 2013 - 12:09

    Lonneke Ran:

    Hi Bo,

    Heftig verhaal dit.Maar wel heel fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen.
    Je bent gewoon een bikkel jij!!Dit maakt het voor straks alleen maar makkelijker omdat je nu heel goed weet hoe het NIET moet...
    Lief ik hoop dat je een leuke nieuwe plek gaat vinden en dat het verder allemaal goed met jullie gaat.

    Kus uit Haarlem
    Lon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo en Tim

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 16724

Voorgaande reizen:

08 Juni 2016 - 02 December 2016

Roadtrip states and canada

21 September 2013 - 12 April 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: