drukdrukdruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu drukdrukdruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bo en Tim - WaarBenJij.nu

drukdrukdruk

Door: Bo

Blijf op de hoogte en volg Bo en Tim

11 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo he, de tweede week stage is alweer om! Voor mijn gevoel zit ik daar al veel langer dan twee weken en dat terwijl ik de eerste week zo ontzettend moest wennen.
De eerste week stage was vooral voor mij heel erg wennen, ik zit namelijk zonder airco in die super hitte op stage. de tijden zijn van 8 tot 3, opzich wel te doen maar als ik de hele dag in de hitte achter de computer zit dan blokkeren mijn hersenen om 12u.
langzaam aan begint mijn stage vorm te krijg en begin ik te wennen aan het weer. Ik ga Wereld Aids Dag organiseren hier, dat ik op 1 december al... ik ga dit samen doen met 4 andere stichtingen die zich allemaal inzetten tegen HIV/Aids. het is best wel een uitdaging omdat ik niet zo heel veel tijd heb en alles moet nog gebeuren.. maandag maar als eerst beginnen met vergunningen aanvragen..

Bij Tim op zijn stage gaat het wel lekker, hij is nu vooral bezig met school. wij moeten voor school de organisatie waar je stage bij loopt onderzoeken. kijken hoe hun beleid is, of zij bepaalde strategiën hanteren en dergelijke. op dit moment is Tim daarmee bezig. Wat gelijk naar voren kwam is dat ze wel met een visie en missie werken maar dat deze niet op papier staan.. Erg interessant dus voor ons als CMV'er.
Als het goed is hoort Tim van de week of het herschreven busnessplan, wat hij gemaakt had, goed gekeurd word door het ministerie. spannend! zou wel heel tof zijn als dat goed gekeurd word!

Naast stage zijn we natuurlijk volop aan het genieten! afgelopen weekend hadden we eerst een verjaardag van een meisje dat we hier hebben leren kennen. Was heel erg gezellig. we gingen met de hier bekende party bus door de stad. een party bus is een open bus waar allerlei lichten en vooral harde muziek zijn. het was dus een groot feest en zeker een ervaring.
Zondag zijn we naar white beach geweest. het is een aangelegd strand aan de Surinamerivier. in het water staat een hek zodat er geen enge bijtende, stekende beesten aan je tenen kunnen knagen.
Het was erg leuk en vooral super mooi, om ons heen stonden overal mooie bomen en bos en dan zit je op een open plek aan de surinamerivier.
Afgelopen donderdag, 10/10, was het onze eerste nationale vrije dag! het was de dag van de marrons. Tim en ik hebben een flinke discussie gehad over de wat de marrons nou precies zijn, gelukkig verloste internet ons van de vraagtekens. Marrons zijn de slaven van vroeger die ontsnapt zijn en gevlucht zijn. ze hadden gisteren een nationale dag. het was onwijs leuk. er waren twee podia en overal stonden eet tentjes (ofcourse) de sfeer was super en er was leuke muziek. Veel mensen droegen traditionele kleding dus er was een heleboel kleur. het was super leuk om te zien en om mee te maken.
aankomende dinsdag hebben we weer een vrije dag, geen idee wat er dan is om eerlijk te zijn.. dat merk je hier vanzelf wel!

dit weekend hebben we een poolparty bij iemand wat echt super gezellig gaat worden en verder nog geen plannen. we zullen het wel merken!

  • 12 Oktober 2013 - 00:42

    Den & Den:

    Weer super leuk om te lezen! Jullie vermaken je prima:)
    Veel liefs vanuit Bali! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo en Tim

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 16723

Voorgaande reizen:

08 Juni 2016 - 02 December 2016

Roadtrip states and canada

21 September 2013 - 12 April 2014

Stage Suriname

Landen bezocht: